Seetakt

Funkmess-, Funkpeil-, Funkleit- und Funkstörtechnik des 2. Weltkriegs
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jopaerya
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Beitrag von jopaerya » 11.01.2006 12:12

Hi Ses and TP

This is the bunker I presume , it is
for the Mammut Gustav Fu.M.O.51 .

Regards Jos
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SES (†)
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Beitrag von SES (†) » 11.01.2006 12:22

Hi Jos,
It certainly looks as if something, which could turn, was mounted on it. And you would not say FuMO 51 unless you were sure. So in my perception a small jewel. I have never seen a bunker for a FuMO 51 before. Do you have a drawing?
bregds
SES

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Re: KM radars from Den Helder to Pillau.

Beitrag von SES (†) » 11.01.2006 12:33

SES hat geschrieben:Hi,
Please fasten your safety belts, here it comes.
As I said up front, not the final word, but a starter. Some sources are quite hard to read, so some names are probably not quite right. Also we might eventually find that the same place has been listed under 2 different names. The places in Poland are listed with their old German names, this makes hide and seek all the more entertaining.
bregds
SES
Moving into second gear. A new version, the data has been rearranged.
bregds
SES
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jopaerya
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Beitrag von jopaerya » 11.01.2006 12:41

Hi Ses

Please look in the book Die deutschen Funkmessverfahren bis 1945 from F. Trenkle page 133 the radar and a the same site
Cap de Have under attack .
For the Fu.M.O.51 Trenkle says 51 a other report says 52 so who knows . Sorry I have no drawing .

Regards Jos

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Beitrag von SES (†) » 11.01.2006 13:29

Hi Jos,
The radar on that picture is a FuMO 51 "The Turning Mammut". The FuMO 52 is the stationary, vertical, soccer-field.
TP could you provide a drawing?
bregds
SES

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aga300
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Beitrag von aga300 » 11.01.2006 19:57

Sorry, I can't provide a drawing. I only can send this two aditional pictures from the site. Nearby, there has been a gun batterie.

TP
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Beitrag von SES (†) » 11.01.2006 20:01

Thank youvery much
bregds
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aga300
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Thmea Leuchttürme

Beitrag von aga300 » 12.01.2006 09:53

Ich habe mich noch einmal mit dem Thema Leuchttürme beschäftigt. Klar, die exponierte Lage an der Schiffahrtswegen ist das schlagende Argument. Das mit dem Stomanschluss ein anderes Thema.
In den späten 30er und den 40er Jahren waren noch nicht alle Leuchttürme elektrifiziert. Insb. die in exponierter Lage nicht. Hier kamen oftmal noch leistungsfähige Petroliumlampen zu Einsatz.

Aber der Zusammenhang zwischen Lage eines Leuchtfeuers und der eine FuMo-Stellung ist schon interessant.

Der Würzburgsockel Stp. Ca 03 bei Cayèux sur Mer liegt von See her gesehen genau vor einem Leuchtfeuer, das die Einfahrt zur Somme markiert.

Im Stp. Pantoffelblume wurde sogar auf dem Sockel eines alten Leuchtturms das Fundament eines Würzburg Riese errichtet.

Stp. Seeadler am Cap Levy liegt zwar leucht oberhalb am Hang, aber auch hier steht der Leuchtturm in der Nähe. (Hafenzufahrt von Osten nach Cherbourg)

Stp. Auderville hier steht der Leuchtturm auf einem Felsen vor der Landzunge, auf dem Hügel dahinter liegt die FuMo-Stellung dazu.

Bei Cateret steht zwar ein Leuchtturm aber gefunden habe ich da bis heute nur einen Vermittlungsstelle.

In Granville lag eine Geschützbatterie direkt am Leuchtturm, ob da ein FuMO für die Feuerleitung stand ?

Gruss TP

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Beitrag von SES (†) » 13.01.2006 20:29

Hi,
I have done a LOT of fine tuning, not the least thanks to inputs from kind forum members.
Please see:
http://www.gyges.dk/WM%20radar.htm
Leif please note I have some locations in the Baltic, which differ from the ones on the Data Bank, but I am as sure as a Ln-Nerd can be.
bregds
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beaviso
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Beitrag von beaviso » 13.01.2006 21:14

A small correction to the Baltic region:
Mövenhagen (in fact: Möwenhaken) was not placed at Swinemuende but by Pillau. In fact there were two of them, but the text says clearly Mövenhagen (Pillau). Besides, the location by Swinemuende is rather inland than coastal. Please see attached maps. And three radars (Heringsdorf-Swinemuende-Dievenow) would be too dense. It must have been by Pillau.

kind regards,
M.
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